قسمت اول از بازی 5 قسمته The Walking Dead است که در آن شما باید تمامی تلاش خود را برای زنده ماندن در میان مردمی که با ویروس کشنده ای به  زامبی تبدیل شده اند، بکار بردید. شما به عنوان مرد سیاه پوستی به نام لی اورت (Lee Everett) بازی خواهید نمود که یک جنایتکار محکوم بوده و ابتدای بازی او را دستبند به دست و در حالی که درون یک ماشین پلیس قرار دارد و افسر پلیس او را به خارج از شهر آتلانتا می برد، می بینید. در این بازی به لی شانسی دوباره داده خواهد شد تا با مبارزه، تصمیم گیری ها به موقع، اکتشاف و پیدا کردن راه حل مشکلات، تلاش خود را برای یافتن سایر بازماندگان و نجات جان خود و دخترکی یتیم به نام Clementine بکار برد.

یکی از قسمت هایی که از همان ابتدای بازی به آن اشاره می شود، انتخاب ها و دیالوگ هایی هستند که بازیکنان در طول بازی انجام می دهند. اولین نوشته ای که در بازی دیده می شود، این است که روند بازی در قسمت های بعدی هم بر اساس انتخاب هایی که بازیکنان انجام می دهند، طی می شود. در طول بازی باید بین نجات دادن دو نفر، یکی را انتخاب کنید. افرادی که ممکن است حضور آن ها در ادامه و در قسمت های بعدی مفید باشد.
در بین دیالوگ های ابتدایی بازی، ماشین پلیس با یک زامبی که به آن ها Walker گفته می شود، برخورد می کند و از جاده خارج می شود. پس از اینکه لی به هوش می آید و با سختی از اتومبیل واژگون شده خارج می شود، به سمت افسر پلیس می رود تا کلید دست بندش را پیدا کند و ...

ویژگی های بازی The Walking Dead: Episode 1:
- پیروی از خط داستانی بر مبنای سریال تلویزیونی
- گرفتن تصمیم های حیاتی و موثر در روند بازی
- تجربه هیجان انگیز زندگی در میان انسان هایی که مانند مردگانند
- بازی ماجرایی و ترسناک
- انتخاب دیالوگ های مناسب و ایجاد گفتگو های تاثیر گذار
- مبارزه دائمی برای بقا در جهان ارواح
- موسیقی و صداگذاری فوق العاده
- و ...